Najsilniejsze trendy zauważalne na targach Orgatec, które odbyły się w Kolonii pod koniec października, to: modułowość, home office i produkty akustyczne.
Tegoroczna edycja targów „New vision of work” potwierdziła ich wiodącą rolę w branży. 671 wystawców, 130 tys. m2 powierzchni i 56 tys. zwiedzających ze 118 państw to wyniki rekordowe w historii tej imprezy.
Ciekawe i uznane wzornictwo najlepszych polskich projektantów stymuluje do kreatywnej pracy, a precyzja produkcji i wykończenia oraz ergonomia pozwala na umiejscowienie mebli w biurze lub mieszkaniu służącym do pracy zdalnej. Produkty obecne na targach mogą tworzyć – kładący nacisk na holistyczne myślenie – układ, którego celem jest nowoczesne dopasowanie do potrzeb pracowników, charakteru ich stanowisk, zadań, trybu i stylu pracy. Kontynuacją holistycznego myślenia o środowisku pracy z człowiekiem w centrum jest pójście o krok dalej i zapytanie o jego satysfakcję. Co sprawia, że pracując, czujemy się szczęśliwi? Komfort akustyczny, możliwość dopasowania do indywidualnych preferencji, miękkie, tapicerowane elementy systemów, biurka z elektryczną regulacją wysokości, akcesoria umożliwiające personalizację – to sprawia, że możemy pracować naprawdę po swojemu.
Jednym z polskich akcentów na targach była obecność firmy Noti z kolekcją komplementarnych rozwiązań akustycznych dających możliwość przestrzennego i akustycznego komponowania współczesnego biura – SoundRoom. Do współpracy nad tym konceptem firma zaprosiła Tomka Rygalika, jednego z najbardziej znanych polskich projektantów. Także w tym roku Noti i Tomek Rygalik świętowali sukces – zdobycie nagrody Red Dot za siedzisko TULLI, po raz kolejny udowadniając, że polski design liczy się na światowej arenie.




























